Bestill billige Bremsebelegg / sett for lastebiler

Bremsebelegg / sett for TOPP lastebilmerker
Bremsebelegg / sett for TOPP modeller
Bremsebelegg / sett til kommersielle kjøretøy av høy kvalitet: Toppmerker
Bremsebelegg / sett for lastebiler: Bestselgere fra katalogen vår
Disse varene kjøpes mest fra katalogen for Bremsebelegg / sett Et stort produktutvalg fra de beste merkene hjelper deg med å velge Bremsebelegg / sett til spottpris, og som passer best til din lastebil eller kommersielle kjøretøy.
Bremsebelegg for bremsesko er slitesterke friksjonselementer som kommer i direkte kontakt med trommelen, og stopper kjøretøyet i enhver situasjon. De er laget av komposittmaterialer, og har en buet form. De festes til en metallplate, den såkalte "skoen". Den interne bøyen gjentas i linjen på mellomlegget (shim), og den ytre bøyen gjentar formen på trommelen.
Ulike typer bremsebelegg for bremsesko i trommelbrems til lastebilerEtter produksjonsteknologi:
- Kaldpressing: De er rimelige og levetiden er 60 til 80 tusen km.
- Varmpressing: De har lengre levetid (90-100 tusen km.) og høy pris.
Friksjonsbelegget kan festes på platene på to måter:
- Med lim: Denne tilkoblingen er mindre pålitelig, og finnes derfor hovedsakelig i lette kommersielle kjøretøy.
- Med nagler: Denne typen fester er beregnet for tunge belastninger.
På grunn av særegenheter ved driften, utsettes både fremre og bakre bremsebelegg for bremsesko i trommelbrems til lastebiler for betydelige belastninger. Med tanke på rask naturlig slitasje, gir produsentene deg muligheten til å installere et sett med belegg separat fra metallplatene.
En av de mest vanlige årsakene til tidlig eller ujevn slitasje på komponentene, er at bremsemekanismer er feiljustert. Hvis klaringen mellom skoene og trommelen er mindre enn det som behøves, oppstår det en risiko for spontan bremsing. Det øker risikoen for at komponenten overopphetes, og friksjonsegenskapene reduseres.
Hvis kjøretøyet konstant er overbelastet, er det også skadelig for komponentene. På grunn av overbelastning, er bremsedelene utsatt for store mekaniske og termiske belastninger. Det kan føre til at hakk og sprekker på overflaten.
Du må forhindre at olje og andre tekniske væsker trenger seg inn på arbeidsflaten til bremseskoene. Dette resulterer i sluring, og reduserer bremseeffekten.
Friksjonselementet rives noen ganger av metallplaten. Dette skjer vanligvis når det installeres annenrangs komponenter, eller om naglingen utføres feil.
Hvordan å finne feil på bremsebelegg for trommelbremsesko i lastebilerBremsetrommelen har spesielle vinduer, stengt igjen av plugger, for visuell overvåking av tilstanden på komponentene. Tykkelsen på friksjonselementene måles med en skyvelære med nonius på daglig basis. Noen ganger utstyres komponentene med slitasjesensorer. Når tykkelsen reduseres til et minimum, sender sensoren signal til dashbordet.
Slitasje på friksjonsflaten indikeres ofte av indirekte symptomer: piping og skrangling under bremsing, kjøretøyet avviker fra kjørebanen og økt bremselengde. Når disse symptomene dukker opp, bør hele systemet diagnostiseres og feilsøkes.
AUTODOC: praktisk handel på nettLastebiler trenger svært slitesterkt belegg på bremseskoene til trommelbremsen. Du kan kjøpe et sett fra vår nettbutikk. Vi garanterer fremragende kvaliteten på hver eneste komponent. Ved hjelp av våre spesialister, kan du velge et produkt i samsvar med de tekniske spesifikasjonene for kjøretøyet ditt. De er alltid klar for å svare på dine spørsmål via e-post, telefon eller nettprat.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.