Bestill billige Membran bremsesylinder for lastebiler

Membran bremsesylinder for TOPP lastebilmerker
Membran bremsesylinder for TOPP modeller
Membran bremsesylinder til kommersielle kjøretøy av høy kvalitet: Toppmerker
Membran bremsesylinder for lastebiler: Bestselgere fra katalogen vår
Disse varene kjøpes mest fra katalogen for Membran bremsesylinder Et stort produktutvalg fra de beste merkene hjelper deg med å velge Membran bremsesylinder til spottpris, og som passer best til din lastebil eller kommersielle kjøretøy.

En bremseklokke til trykkluftbremser er en aktuator i lastebilens bremsesystem. Det er en rund beholder, delt opp på innsiden med en fleksibel membran, som transformerer energien fra trykkluft til den mekaniske kraften som kreves for å trykke bremseskoene mot trommelen. Delene monteres på brakettene til kamakslene i bremsene, på hvert individuelle hjul. De sørger for at tunge, kommersielle kjøretøy kan stoppe raskt, selv ved relativt lite trykk på bremsepedalen.
Ulike typer bremseklokker til trykkluftbremser i lastebiler
Etter aksel:
- Front: Luften blåses gjennom luftinntaket som regulerer innstrømning og utlading. Enhetene har kammer som er mindre enn de tilsvarende for bakakselen, ettersom de ikke belastes så mye. Levetiden er ca. 3 år.
- Bak: De er utstyrt med bremsekammer med fjærkraftbrems. Luften ledes inn av styrende elementer. Normal bremsing aktiveres av trykket som lages i kammeret til driftsbremsen, mens parkings- eller driftsbremsen aktiveres av trykket fra fjærkraftbremsen. Vanligvis er levetiden til slike komponenter ca. to år.
Arbeidstrykket i bremseklokker i lastebiler varierer mellom 2 og 7 atmosfærer. Trykket er avhengig av kraften som påføres pedalen, og vekten på godset som fraktes.
Membranene i komponentene kan ha ulike størrelser. Katalogene inneholder for eksempel komponenter med diameter i tommer som tilsvarer:
- 20
- 24
- 30
Funksjonsfeil og årsaken til feil
Som oftest svikter komponenten og må byttes hvis tetningselementene løsner. Luften kan lekke under skruen på enheten hvis hvis mansjetten på stempelet i fjærkraftbremsekammeret blir deformert, fra fittingen på inntaket hvis O-ringen på utstøteren blir skadet samt gjennom hullene i dekselet hvis membranen svikter.
Andre feil inkluderer bulker og riper på huset og dekselet, skader på festene og defekter på tilkoblingsventilen. Dessuten kan slaglengden på stangen øke. Hvis denne verdien overskrides med 15 til 25 mm på forakselen regnes det som avvik fra normen, mens 20 til 40 mm på bakakselen er avvik.
Slik oppdager du feil
Den generelle tilstanden til systemet vurderes etter bremselengden. I tillegg vil fagfolk på verksted kunne måle bremsekraften på hvert eneste hjul med en spesiell testbenk, og deretter sammenligne dette med referanseverdiene. Førerhus som krenger og asynkron bremsing er også tegn på feil.
Avviker trykket på fremre og bakre bremseklokker i trykkluftbremser fra normen, vil dette vises av en tilhørende indikatorlampe på instrumentpanelet i lastebilen. Den viser informasjon som kommer fra en innebygd trykkmåler. Under vedlikehold må lufttettheten på komponentene sjekkes, samt hvor godt de er festet. Ved luftlekkasjer høres vanligvis en hissende lyd.
AUTODOC: Praktisk shopping på nettet
Ser du etter en nettbutikk med lave priser på reservedeler til reparasjon og vedlikehold av lastebiler? Velkommen til AUTODOC. Her kan du kjøpe bremseklokker til trykkluftbremser, skiver til CV-ledd, luftkompressorer og mange andre bildeler fra pålitelige produsenter. Alle produktene er relativt billige, og vi har kampanjer som gjelder for noen av dem. Bli kunde hos oss i dag, og handle på nett med gunstige vilkår.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.